Priming

od | 3. 08. 2022 | Blog

Priming (angl Priming) – je kognitívny proces, pri ktorom podnet, ktorý sme zaznamenali v minulosti ovplyvní naše myslenie, správanie a rozhodovanie v budúcnosti.

V praxi to znamená, že sme ovplyvnení niečím, o čom nemáme ani tušenie, že nás ovplyvnilo. Inak povedané – naše predchádzajúce skúsenosti určujú čo a ako počujeme, vidíme, ako informáciám rozumieme, ako si ich pamätáme a kde (a ako) ich používame.

Ak držím v rukách šálku teplej kávy a stretnem vás, budete mi sympatickejší.

V napísanom článku zvýrazním slová, na ktoré chcem, aby ste zamerali svoju pozornosť. Tým určím, načo sa budete sústrediť.

Dĺžku vašej návštevy skrátim vyložením odpadkov pred dvere alebo predĺžim vôňou čerstvo napečeného koláča (urobím väčší nákup v obchode, v ktorom vonia čerstvé pečivo alebo tam, kde páchne zhnitá zelenina..?)

Väčšinu času fungujeme v móde „autopilot“ a to, ako myslíme a čo robíme, podlieha vonkajším vplyvom omnoho viac, ako sme si schopní uvedomiť. Inštinkty a stereotypy nás môžu zachrániť, ale aj dokonale zmiasť. 

Preto si dávajme pozor, čo čítame, s kým sa stretávame a načo sa pozeráme. Náš mozog si všetko pamätá a nebojí sa to použiť!V marketingu sa volá oblasť, v ktorej sa vo veľkej miere používa primimng  „aroma marketing“.

Ak sa chcete o primingu v marketingu dozvedieť viac, objednajte si karty Neuromarketing v praxi tu